چاپ پلی کربنات

خدمات و سفارش چاپ پلی کربنات مشهد با بهترین قیمت

چاپ پلی کربنات

امروزه اگر به اطرافمان نگاه کنیم، بسیاری از وسایل را می‌بینیم که از جنس پلی کربنات هستند. این ماده در اشکال مختلفی تولید و استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای رایج پلی کربنات می‌توان به لیبل‌های رنگی و طرح‌دار، صفحه کلید دستگاه‌های صنعتی و… اشاره کرد.مشهد یکی از شهرهای صنعتی ایران است که خدمات چاپ لیبل پلی کربنات را به صورت تخصصی انجام می‌دهد. در این شهر کارگاه‌های زیادی برای چاپ پلی کربنات وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

پلی کربنات چیست و چاپ آن چگونه انجام می‌شود؟

پلی کربنات یک ماده شیمیایی مقاوم و انعطاف‌پذیر است که به اشکال مختلفی تولید می‌شود و در صنایع مختلف و حتی مصارف روزانه مردم کاربرد دارد.چاپ پلی کربنات نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله کاربردهای چاپ پلی کربنات می‌توان به چاپ لیبل‌های صنعتی، روکش‌های پنل‌های صنعتی (که بیشتر روی صفحه کلیدها و صفحه‌های نمایش قرار می‌گیرند)، و چاپ روی لوازم الکتریکی مانند صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند، صفحه کلید دستگاه‌های خانگی و… اشاره کرد. ضخامت و قطر چاپ پلی کربنات بسته به انتخاب و نیاز مشتری می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی، هرچه نیاز به مقاومت بیشتر باشد، قطر چاپ نیز باید بیشتر باشد.پلی کربنات معمولاً به صورت ورقه‌ای و در رنگ‌های مختلف (روشن، شفاف، رنگی و شیشه‌ای) تولید می‌شود.چاپ پلی کربنات نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله کاربردهای چاپ پلی کربنات می‌توان به چاپ لیبل‌های مختلف (مانند لیبل تلویزیون)، چاپ برچسب‌های مختلف روی کالاها و چاپ لوگوی شما اشاره کرد. در چاپ پیکسل، چاپ پلی کربنات می‌تواند در سایزها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انجام شود.

لیبل های پلی کربناتی

تاریخچه پلی کربنات

پلی کربنات اولین بار در سال 1953 توسط دانشمند آلمانی، “هرمان اشتراوس” سنتز شد. از آن زمان، این پلیمر به دلیل تنوع و کارایی منحصر به فرد خود، به طور فزاینده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ مورد استفاده قرار گرفته است.

کاربردهای پلی کربنات در صنعت چاپ

چاپ لیبل و برچسب

به دلیل مقاومت بالا در برابر پارگی، خط و خش و شرایط محیطی نامناسب، برای چاپ پنل پلی کربنات مشهد و برچسب محصولات مختلف در صنایع گوناگون از جمله صنعت غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و … کاربرد دارد.

چاپ کارت های شناسایی

به دلیل شفافیت و وضوح چاپ بالا، برای چاپ کارت های شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت های عضویت و … مناسب می باشد.

چاپ جعبه های بسته بندی

به دلیل مقاومت بالا، تنوع در طرح و رنگ و قابلیت چاپ در ابعاد مختلف، برای جعبه های بسته بندی محصولات مختلف از جمله مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، قطعات الکترونیکی و … استفاده می شود.

چاپ علائم و تابلوها

به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی نامناسب و اشعه UV، برای چاپ علائم و تابلوهای هشدار دهنده، راهنمایی و رانندگی و … در فضای باز مناسب می باشد.

انواع لیبل های پلی کربنات

مزیت های استفاده از پلی کربنات در مقایسه با مواد سنتی

مقاومت و ماندگاری

پلی کربنات در مقایسه با مواد سنتی مانند کاغذ، فلز و شیشه، از مقاومت و ماندگاری بالاتری در برابر پارگی، خط و خش، سایش و شرایط محیطی نامناسب برخوردار است.

کیفیت چاپ

چاپ پلی کربنات الکترونیک به دلیل شفافیت و سطح صاف، وضوح و کیفیت چاپ بالاتری را ارائه می دهد.

قابلیت انعطاف

پلی کربنات در مقایسه با مواد سنتی، انعطاف پذیری بیشتری دارد و می توان آن را به شکل های مختلف درآورد.

وزن

پلی کربنات از وزن سبک تری نسبت به مواد سنتی مانند فلز و شیشه برخوردار است.

مقرون به صرفه بودن

با وجود مزایای متعدد، پلی کربنات در مقایسه با برخی از مواد سنتی مانند فلز، قیمت مناسب تری دارد.

چالش های استفاده از پلی کربنات

قابلیت چاپ

چاپ بر روی پلی کربنات به دلیل سطح صاف و لغزنده آن، نیاز به تخصص و تجهیزات خاص دارد.

قیمت

در مقایسه با مواد سنتی مانند کاغذ، چاپ پلی کربنات قیمت بالاتری دارد.

قابلیت بازیافت

بازیافت پلی کربنات در مقایسه با برخی از مواد سنتی مانند کاغذ، دشوارتر است.

پلی کربنات

نتیجه گیری

با توجه به مزایای متعدد پلی کربنات مانند کیفیت خوب و مقاومت بالا در برابر آسیب های احتمالی مانند ضربه ،فرسایش، و حرارت و خط و خش، پیش بینی می شود که استفاده از این پلیمر در صنعت چاپ در سال های آینده افزایش یابد. پیشرفت های تکنولوژی چاپ پلی کربنات فوری، به کاهش چالش های استفاده از این ماده و افزایش کاربرد آن در صنعت چاپ کمک خواهد کرد.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .