چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات در تجهیزات آزمایشگاهی

چاپ پلی کربنات در تجهیزات آزمایشگاهی

پلی کربنات یک پلیمر ترمو پلاستیک است که مقاومت بالایی در برابر عوامل شیمیایی دارد.همچنین مقاوم در برابر صدمه و ضربات است و قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارا می‌باشد.در واقع یکی از عواملی که پلی کربنات در موارد مختلف و به ویژه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد؛خاصیت انعطاف پذیری آن است.پلی کربنات دارای ویژگی‌های و کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف می‌باشد و به همین سبب استفاده از آن بسیار اهمیت دارد.در این مقاله قصد داریم در رابطه با چاپ پلی کربنات در تجهیزات آزمایشگاهی صحبت کنیم.

بررسی ویژگی‌های چاپ پلی کربنات

از ویژگی‌های چاپ پنل پلی کربنات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر خط و خش
  • قابلیت چسبندگی فوق العاده
  • انتخاب طرح گرافیکی متنوع و دلخواه
  • امکان چاپ هم به صورت تیراژ و هم به صورت محدود
  • قابلیت برجسته سازی سطح پنل و کلیدها
  • شفافیت و رنگ دلخواه

کاربرد پنل پلی کربنات

همانطور که گفته شد پلی کربنات در موارد و صنایع بسیاری کاربرد دارد.لازم است بدانید دستگاه‌های مختلفی برای پنل و سطح مورد استفاده کاربر نیاز به یک پنل با قابلیت های ضد ضربه بودن،شفاف بودن و ضد آب بودن را دارند.برای این دستگاه‌ها،بهترین گزینه برای ساخت این پنل‌ها استفاده از پلی کربنات می‌باشد که تمام این کارایی ها را عرضه کند و امروزه پر مصرف ترین متریال مصرفی در تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و صنعت خودرو سازی،بسته بندی،لوازم خانگی و سایر صنایع می‌باشد.در واقع پلی کربنات به صورت رول و ورق در فیلم‌هایی برای چاپ آماده هستند.چاپ پلی کربنات و یا لیبل پلی کربنات از انواع چاپ پلی کربنات می‌باشند که در مقالات قبلی به طور کامل آن را بررسی کردیم.این لیبل‌ها روی پنل‌های فلزی و پلاستیکی تعبیه می‌شوند.در واقع می‌توان گفت جایگزین مناسبی به عنوان شیشه می‌باشد.همچنین از لحاظ دوام و مقاومت در برابر گرما و فرسایش می‌توان گفت بهترین می‌باشد.برخی از کاربردهای پلی کربنات در مصارف مختلف را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • تزیینات و پنل‌های کامپیوتری
  • در صنایع مختلف مانند تولید شیشه‌های مقاوم هواپیما
  • ساخت شیشه‌های ضد گلوله
  • در اکسسوری و لوازم جانبی خوردوها
  • در بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی  دارویی

انواع پلی کربنات ها

انواع پلی کربنات

پلی کربنات شفاف

این مدل از پلی کربنات در لوازم خانگی و صنعتی کاربرد دارد.در قسمت ال سی دی دستگاه‌های دیجیتال از این نوع پلی کربنات با قابلیت حسگر لمسی و یا به صورت دکمه ای استفاده می‌شود.مقاومت کمتر در برابر خط و خش دارند.سطح پنل دستگاه‌ها شفاف و براق خواهد بود.

پلی کربنات نیمه شفاف

این نوع پلی کربنات معمولا در مصارف صنعتی کاربرد دارد.در صورت قرار گیری روی پنل دستگاه‌ها شفاف خواهد شد و قابلیت ضد خش بودن را دارا است.

پلی کربنات مات

در این نوع پلی کربنات که برای مصارف صنعتی سخت کاربرد دارد و بعد از نصب کاملا مات می‌شود و ضد خش بوده و مقاوم در برابر فشار و ضربات است.

چاپ پلی کربنات با چه دستگاهی انجام می شود؟

چاپ پلی کربنات توسط دستگاه UV انجام می‌گیرد.این دستگاه،دستگاهی است که در آن لامپ‌هایی وجود دارد که از اشعه و نور فرابنفش استفاده می‌کند.جوهر استفاده شده در این دستگاه نسبت به اشعه حساس هستند.

مراحل چاپ پلی کربنات درتجهیزات آزمایشگاهی

طراحی

در ابتدا طرح گرافیکی مورد نظر با توجه به کاربرد پنل توسط طراحان حرفه ای انجام می‌شود.این طرح بر اساس دستگاه و کارایی آن طراحی می‌شود.

چاپ

در مرحله بعد از طراحی به سراغ چاپ می‌رویم.چاپ پلی کربنات به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود اما در هر نوع چاپ رنگ و جوهر به سطح ممبرین منتقل می‌شود.

برش

در برش پلی کربنات با توجه به نیاز در دستگاه‌هایی مانند دستگاه‌های آزمایشگاهی طبق کاربرد برش با ابزار به صورت خودکار صورت می‌گیرد.

زدن برچسب

لیبل‌های چاپ شده معمولا برای این که روی پنل دستگاه قرار بگیرند؛توسط چسب‌هایی خاص آغشته می‌شوند و به سطح دستگاه متصل می‌شوند.

ورق های پلی کربنات

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با انواع چاپ پلی کربنات و روش های چاپ پلی کربنات در تجهیزات آزمایشگاهی آشنا کردیم.همانطور که گفته شد پلی کربنات امروزه برای مصارف زیادی کاربرد دارد و جایگزین مناسبی برای شیشه و فلزات می‌باشد و با توجه به این که مقاومت زیاد در برابر سرما و گرما دارد؛کاربردهای زیادی دارد.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .