چاپ پلی کربنات

راهنمای خرید پلی کربنات و چاپ فوری

چاپ پلی کربنات

معمولاً چاپ بر روی پلی کربنات که از الیافی با دوام و محکم تشکیل شده است، انجام می‌شود. جنس پلی کربنات به گونه‌ای است که هم وزن کمی دارد و هم مقاومت بسیار بالایی در برابر محیط، ضربه، سایش، مواد شیمیایی و… دارد. همین امر دلیلی بر کاربردی بودن و استفاده بالای آن در صنعت و چاپ لیبل‌ها است. چاپ پلی کربنات معمولاً از هزینه کمتری هم برخوردار است که استفاده از آن را به صرفه می‌کند.در این مقاله به بررسی کامل خرید پلی کربنات و چاپ آن می‌پردازیم:

ویژگی‌های چاپ بر روی پلی کربنات

پلی کربنات، همانطور که در ابتدای مقاله به طور مختصر به آن اشاره شد، ویژگی‌های مفید و کاربردی بسیاری دارد که آن را محبوب کرده و استفاده های زیادی از آن می‌شود. پلی کربنات‌ها معمولاً وزن خیلی پایین‌تری به نسبت بقیه مواد مثل شیشه و فلزات دارند و همچنین قابلیت عبور نور از خود را نیز دارند. شما می‌توانید از پلی کربنات به شکل‌های مختلف، مثل ورقه‌ای، شفاف و مات، و در ضخامت‌های مختلف استفاده کنید.پلی کربنات نیازی به پیش‌سازی برای چاپ ندارد و خود الیاف پلی کربنات جوهر را به خوبی به خود می‌گیرند. همین امر باعث می‌شود که چاپ‌های مختلف و متنوعی بر روی آن انجام شود و همچنین در مقابل سایش و برخورد دست از بین نرود. چاپ بر روی پلی کربنات به دو شکل چسب‌دار و غیر چسب‌دار استفاده می‌شود که به طور عمده نوع بدون چسب استفاده زیادی دارد. البته می‌توان بسته به استفاده و نیاز شما از نوع چسب‌دار هم استفاده کرد.پلی کربنات‌ها قابلیت این را دارند که انواع رنگ‌های مختلف را به خود بگیرند و در ضخامت‌های مختلف هم چاپ شوند. معمولاً جوهر در چاپ به شکل مستقیم بر روی سطح پخش می‌شود.

انواع لیبل پلی کربنات

چاپ‌های مختلف پلی کربنات

انواع مختلفی از چاپ‌ها هستند که می‌توان روی پلی کربنات استفاده کرد، ولی چاپ به شکل برچسب و استیکر خیلی کاربردی است و در جاهای زیادی استفاده می‌شود. برای مثال از این نوع چاپ می‌توان در صفحه نمایش دستگاه‌های صنعتی تا لوازم خانگی مثل صفحه کلید یا لگو و آرم‌های مختلف استفاده کرد. این نوع چاپ کاربرد بسیاری دارد و هم زیبا و شکیل است و هم هزینه خیلی پایین و به صرفه‌ای دارد. شما می‌توانید از این نوع چاپ در بسیاری از محصولاتتان استفاده کنید.انواع مختلفی برای چاپ هم موجود هستند که  بسته به نحوه استفاده شما و سلیقه شما به شکل شفاف،کدر،رنگی و….. چاپ می شود.چاپ پلی کربنات معمولا به دو شکل انجام می شود:

  • مدل اول استفاده از پشت نور است
  • مدل دوم بدون پشت نور چاپ می شود

که بسته به استفاده شما در اندازه های مختلف و ضخامت و طرح شما قابلیت چاپ را دارد

جنس پلی کربنات

همانطور که اشاره شد، پلی کربنات نوعی پلیمر است که در ضخامت‌های بین 200 تا 1000 میکرون چاپ می‌شود. چاپ این متریال معمولاً با استفاده از دستگاه فلت‌بد انجام می‌شود. این دستگاه، جوهر را به طور مستقیم بر روی سطح پلیمر پخش می‌کند و سپس با استفاده از اشعه یووی فرابنفش، جوهر را خشک می‌کند. برای افزایش دوام چاپ، از وارنیش نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای چاپ پلی کربنات

پناه دستگاه‌های صنعتی

به دلیل انعطاف‌پذیری و مقاومت حرارتی بالا، پلی کربنات برای ساخت پناه دستگاه‌های صنعتی مانند ماشین‌آلات و تجهیزات کارگاهی مناسب است.

لوازم خانگی

در ساخت برخی از لوازم خانگی مانند قسمت بالای یخچال، صفحه کلید لباسشویی و… از پلی کربنات استفاده می‌شود.

صفحه نمایش

پلی کربنات در ساخت صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های موبایل و سایر دستگاه‌های دیجیتال کاربرد دارد.

لوازم ماشین

از پلی کربنات می‌توان برای ساخت برخی از لوازم جانبی ماشین مانند داشبورد، فرمان و… استفاده کرد.

مزایای چاپ پلی کربنات

انعطاف‌پذیری

پلی کربنات به راحتی خم می‌شود و شکل می‌گیرد، به همین دلیل برای ساخت قطعات با اشکال پیچیده مناسب است.

مقاومت حرارتی

پلی کربنات در برابر حرارت و گرما تا دمای 120 درجه سانتی‌گراد مقاوم است.

دوام بالا

چاپ بر روی پلی کربنات در برابر سایش، خراش و مواد شیمیایی مقاوم است.

کیفیت چاپ بالا

چاپ بر روی پلی کربنات با وضوح و کیفیت بالا انجام می‌شود.

جمع‌بندی

چاپ پلی کربنات به دلیل مزایای متعددی که دارد، برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب است. در این مقاله، به طور کامل به بررسی جنس پلی کربنات، روش چاپ آن و کاربردهای متنوع آن پرداختیم.

برچسب های پلی کربنات

خدمات چاپ پلی کربنات

مجموعه چاپ پیکسل با ارائه خدمات چاپ بر روی انواع متریال‌ها، از جمله پلی کربنات، در خدمت شما عزیزان است. ما با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های چاپ، بهترین کیفیت چاپ را به شما ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، می‌توانید با چاپ پیکسل تماس بگیرید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .