چاپ پلی کربنات

قیمت هر متر مربع ورق پلی کربنات

قیمت ورق های پلی کربنات

پلی کربنات یک مواد پلیمری ترمو پلاستیکی می‌باشد که فواید بسیاری در صنعت چاپ دارد. از جمله فواید آن می‌توان به شکل دهی آسان آن اشاره کرد. همچنین به خاطر نوع چاپ، این مواد از کیفیت بالاتری در صنعت چاپ برخورد دار هستند. به علاوه در برابر نور آفتاب مقاومت بالاتری دارند. هدف ما در این مقاله راهنمایی و آگاه سازی صنعتگرانی است که در زمینه چاپ پلی کربنات اشتغال دارند. در ادامه بعد از توضیح نحوه تولید ورق پلی کربنات به ذکر انواع پلی کربنات و قیمت هر متر مربع ورق پلی کربنات خواهیم پرداخت.

طریقه تولید ورق پلی کربنات

یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که تولید ورق‌های پلی کربنات انجام می‌شود، روش اکستروژن است. در این روش هیچ نیروی انسانی در تولید این ورق‌ها دخیل نیست. البته تنظیم دستگاه‌ها به وسیله نیروی انسانی انجام می‌شود.مرحله اول تهیه گرانول است. گرانول مواد اولیه ای است که در تهیه پلی کربنات نقش دارد. گرانول‌های ماده اولیه برای تهیه پلی کربنات هستند که باید تامین شوند. دانه‌های ریزی است که باید در در مای خاص به دور از رطوبت نگه داری شود. از گرانول معمولا در انبارها استفاده می‌شود. بعد از ورود گرانول‌ها در درون محفظه اکسترود در دستگاه استروژن این دانه ها با استفاده از لوله استوانه ای که رو بدنه آن صفحه ای مارپیچ ایجاد شده است به سمت جلو حرکت می‌کنند. از آنجا که دما در داخل دستگاه بالاتر از دما در فضای بیرونی است این دانه‌های گرانول ذوب شده و به مایع غلیظی تبدیل می‌شوند. در مرحله اخر شکل گیری انجام می‌شود. غلتک‌هایی در دستگاه اکستروژن وجود دارد که با عبور ماده گرانول از انها به شکل ورق‌هایی در می آیند. در نهایت با کاتر بریده می‌شوند.

عوامل موثر بر روی قیمت پلی کربنات ها

چه عواملی روی قیمت گذاری ورق های پلی کربنات تاثیر گذار است؟

برای تعیین قیمت ورق‌های پلی کربنات عوامل متعددی می‌تواند تاثیر گذار باشد که تاثیر عمده ای روی قیمت انواع ورق‌های پلی کربنات می‌تواند داشته باشد. در ادامه به این عوامل اشاره خواهیم کرد.

ضخامت

ضخامت هر متر مربع مهم ترین عاملی است که در تعیین قیمت هر متر مربع پلی کربنات نقش دارد. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد، قیمت نیز بیشتر می‌شود. ورق‌های ضخیم تر پلی کربنات از دوام و استحکام بالاتری برخوردار هستند. به صورت عادی ضخامت هر ورق پلی کربن 0.5 میلی متر تا 20 میلی متر می‌باشد.

کیفیت

عمل دوم مهمی که روی قیمت تاثیر گذار می‌باشد، کیفیت است. ورق‌های اقتصادی پلی کربنات که قیمت کمتری دارند، از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. هر چقدر که ورق‌های با کیفیت بیشتری عرضه شوند و از شفافیت بالاتری برخوردار باشند، قیمت بالاتری خواهند داشت.

نام تجاری

برندهای معرف همچون پلی سان poly sun  و پلی کامب poly comb که پلی کربنات را در کیفیت بالاتر و با استحکام بیشتری عرضه می‌کنند، این تولیدات را با قیمت بالاتری نسبت به برندهای غیر معروف دیگر ارائه می‌کنند.

رنگ

رنگ عامل مهم دیگری در تعیین قیمت ورق‌های پلی کربنات است. پلی کربنات رنگی شفاف و مات از قیمت‌های بالاتری نسبت به پلی کربنات‌های دیگر برخوردار هستند. همچنین پلی کربنات با رنگ‌های پیچیده از پلی کربنات با رنگ‌های استاندارد گرانتر هستند.

انواع ورق پلی کربنات و قیمت آنها

ورق پلی کربنات رولی و هر متر مربع

این نوع از پلی کربنات در واقع همان ورق پلی کربنات هستند. این نوع از پلی کربنات در ضخامت 0.8 تا 1.5 میلیمتر عرضه می‌شوند. برحسب طول دلخواه مشتری تولید می‌شوند. این نوع رول پلی کربنات استحکام بالاتری دارند و برای سقف گلخانه ها مناسب هستند.

ورق پلی کربنات تخت و قیمت هر متر مربع

پلی کربنات تخت یا کارتونی پلاست ساده نام دارد. این نوع ورق از مشتقات ورق پلی کربن است که نسبت به انواع دیگر ورق پل کربنات در صنعت بیشتر استفاده می‌شود. امکان یووی کردن آن در هر دو طرف وجود دارد. در ابعاد 1 تا 16 میلیمتر عرضه و توزیع می‌گردد. قیمت آن براساس میلیمتر متغیر است. برای مثال قیمت هر برگ پلی کربنات برای 2 میل 16 کیلومتری دو میلیون و چهارصد و سی هزار تومان است.

ورق پلی کربنات دو/ چند جداره

این نوع از ورق پلی کربنات خاصیت یووی شدن دو جانبه در دو طرف ورق را دارد. قیمت ورق دو جداره 100/100 4 میل دودی 400 هزار تومان است.

قیمت هر متر مربع ورق پلی کربنات

قیمت هر کیلو

وزن

عرض

طول

ضخامت

1786524

7.75

1.21

6.2

4

2846441

12.50

1.21

6.2

6

3.318276

14.50

1.21

6.2

8

ورق های پلی کربنات

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با قیمت هر متر مربع ورق پلی کربنات صحبت کردیم. برای تعیین قیمت ورق‌های پلی کربنات عوامل متعددی می‌تواند تاثیر گذار باشد و تاثیر عمده ای روی قیمت انواع ورق‌های پلی کربنات می‌تواند داشته باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و ابهامات خود را از بخش نظرات با چاپ پیکسل به اشتراک بگذارید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .