چاپ پلی کربنات

مارک و لیبل پلی کربنات + چاپ فوری

مارک و لیبل پلی کربنات

نوعی پلیمر به نام پلی کربنات در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل خواصی که دارد و تغییراتی که با اعمال حرارت از خود نشان می‌دهد؛ در صنایع مختلف مخصوصا در صنعت چاپ بسیار مورد مورد استفاده است.

این لیبل که به آن لیبل طلقی نیز گفته می‌شود؛ دارای استحکام و مقاومت بالایی است که در اثر سابیدگی و برخورد زیاد دست دچار مشکل نمی‌شود و از این رو در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای آن ظاهر شفاف و زیبای چاپ پلی کربنات است که سبب می‌شود تا طراح بتواند با ظرافت بیشتری روی دستگاه کار کند.

انواع چاپ پلی کربنات

  • مات
  • شفاف
  • نیمه شفاف

کاربردهای مهم چاپ پلی کربنات

  • چاپ مارک و لیبل پلی کربنات ، نوعی چاپ لیبل صنعتی است؛ این چاپ در ابعاد مختلف و با ضخامت‌های مختلف قابل انجام است و این لیبل را اکثرا بر روی پنل و صفحه کلید دستگاه‌ها می‌چسبانند.
  • کاربرد دیگر آن روی LCD‌های لوازم خانگی و اسکرین‌هاست و از آن جایی که باعث نفوذناپذیری آن‌ها در برابر رطوبت و هر گونه مواد شیمیایی می‌شود؛ از این وسایل محافظت می‌کند.
  • کاربرد مهم دیگر مارک و لیبل پلی‌کربنات ، استفاده از آن به عنوان روکش برای کلیدها و ال سی دی‌ها در دستگاه‌های سنگین الکترونیکی است و متریال فلز این دستگاه‌ها را در برابر عوامل خارجی مثل رطوبت و… محافظت می‌کند.
  • چاپ مارک و لیبل پلی کربنات در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های الکترونیکی و صنعتی نیز پر استفاده هستند. برای اینکه این دستگاه‌ها توسط کاربر قابل استفاده باشند، یک برچسب راهنما به صورت چاپ پلی‌کربنات روی صفحه کلید چسبانده می‌شود.

دیگر کاربردهای این چاپ عبارتند از:

  • صنایع بهداشتی مثل بطری شفاف بسته‌بندی غذا
  • تزئینات داخل خودروها مثل داشبورد و …
  • به دلیل سبک‌تر و ارزان‌تر بودن در تزئینات و پوشش کامپیوتر به جای شیشه استفاده می‌شود.
  • ساخت شیشه با مقاومت بالا در هواپیماهای نظامی برای قسمت جلویی هواپیما
  • در ساخت پلاک‌های صنعتی که نوعی تبلیغ برای کار شما خواهد بود
مارک و لیبل پلی کربنات

مهمترین شاخصه های چاپ مارک و لیبل پلی کربنات

  • استحکام بالا و مقاوم در برابر نور خورشید
  • نفوذناپذیری در برابر رطوبت و انواع شوینده‌ها و مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر سایش و برخورد همیشگی دست
  • هزینه کمتر نسبت به تاچ اسکرین‌ها
  • توان عبور نور بی‌کربنات
  • زیبایی وشفافیت
  • قدرت چسبندگی بالا و نصب آسان
  • قابلیت برجسته‌سازی
  • دقت، کیفت سرعت زیاد در چاپ
  • مقاومت تا دمای ۱۴۷ درجه و عایق در برابر آتش

انواع چاپ پلی کربنات

در رنگ های گوناگون، ابعاد متفاوت و دلخواه و یا انواع ضخامت این چاپ می‌تواند صورت گیرد. اندازه ضخامت در این چاپ از ۲۰۰ میکرون تا 160 سانتی متر می‌باشد که کوچکترین آن 200*1000 میکرون و بیشترین آن در ۱۶۰*۱۳۰ سانتی متر قابل انجام است.

 به دلیل اینکه چاپ‌های مارک و لیبل پلی کربنات در پنل دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، باید بخش‌هایی از آن بتواند نور را به صورت کامل عبور دهد و بخش‌هایی هم به هیچ وجه نور را  عبور ندهد. بنابراین مشتری در هنگام سفارش ، باید قسمت‌هایی که نور  باید عبور کند و نباید نور را عبور دهد را مشخص کند.

نحوه چاپ مارک و لیبل‌ پلی‌کربنات

جهت چاپ و تولید مارک و لیبل پلی کربنات، در ذیل مطلب به دو صورت شرح داده می شود :

چاپ سیلیکی

چاپ سیلیکی به سبب ساختار بسیار مقاوم، ضد آب بودن و زیبایی در چاپ مارک و لیبل‌ پلی‌کربنات از بهترین روش های چاپ است که با امکان چاپ طرح مورد نظر مشتری به صورت سه بعدی و برجسته روی لیبل ، بیشتر مورد پسند واقع می گردد.

نمونه‌زنی

روش نمونه زنی که در مقایسه با لیبل های سیلیکی دارای مقاومت کمتری است و چنانچه در معرض نور خورشید به مدت طولانی قرار بگیرد؛ کیفیت اولیه محصول به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. در نتیجه از این روش فقط برای مارک و لیبل پلی کربنات نمونه، استفاده می‌گردد.

مارک و لیبل پلی کربنات

معایب مارک و لیبل پلی کربنات

علاوه بر مزایای بسزایی که چاپ مارک و لیبل پلی کربنات دارد، لیبل‌های جاپ شده به وسیله پلی کربنات، در صورت قرار گرفتن در بازه زمانی طولانی باعث ایجاد گرما شده و به سبب خاصیت دودززایی برای اشخاص دارای مشکلات ریوی و تنفسی مشکل آفرین می‌شود.

بازیافت پلی کربنات

پلی کربنات از موادی تشکیل شده اند که قابلیت بازیافت را دارا هستند. قطعات و لوازم تولید شده با پلی کربنات در صورتی که قابل استفاده نباشند؛ می‌توان بازیافت و در تولید محصولات جدید از آن استفاده کرد.

مدت زمان تحویل سفارش چاپ لیبل پلی کربنات

بازه زمانی مورد قبول جهت تحویل سفارشات از 7 تا 10 روز کاری پس از ثبت و پذیرش نهایی طرح توسط مشتری می باشد. گفتنی است ارائه درخواست چاپ از طرف مراکز پزشکی و شرکت‌های خودروسازی در اولویت می‌باشند.

مارک و لیبل پلی کربنات

فرآیند چاپ لیبل پلی کربنات

مرحله اول

ارسال و آماده سازی فایل + قیمت دهی

فایل دریافت شده از مشتری به وسیله متخصصان و طراحان بررسی شده و در صورت نیاز به تغییر از جمله رنگ، اندازه و … روی طرح اعمال می‌گردد و برای تایید نهایی مشتری ارسال می‌شود. در صورت نداشتن طرح، مشتری می‌تواند سفارش خود را اعلام و ثبت کند.

مرحله دوم

چاپ پنل

در این مرحله طرح انتخابی با استفاده از مواد اولیه مارک و لیبل پلی کربنات، با توجه به نوع لیبل و تعداد با دو روش به مرحله چاپ میرسد:

  1. چاپ دیجیتال با پرینتر یووی
  2. تلفیق چاپ یووی و سیلک

مرحله سوم

برجسته سازی – شفاف سازی

بعد از انجام مرحله چاپ ، در صورت نیاز به خوانا و واضح نشان دادن اطلاعات و کاراکترهای نمایشگر، عملیات شفاف سازی قسمت LCD پنل به وسیله یووی موضعی صورت می‌گیرد.

همچنین برای جلوگیری از تماس دائم کلید با دکمه فشاری زیرین در صورت نیاز ، به وسیله قالب آلومنیومی و دستگاه پرس برجسته می‌شوند.

مرحله چهارم

 چسب دار کردن لیبل

لایه ای از چسب دو طرفه که قسمت کلید ها، نمایشگر و LED ها از درون آن برش خورده اند؛ به قسمت پشتی پنل چسبیده می‌شود. انتخاب چسب مورد استفاده بر اساس محل نصب پلی کربنات و شرایط دمایی، رطوبت و عوامل محیطی باید صورت گیرد.

مرحله پنجم

 برش لیزری یا دایکات

در مرحله پنجم یا آخر، لیبل چسب دار شده به دو شیوه لیزری یا با استفاده از دایکات به گونه‌ای کاملا صحیح و دقیق برش خورده ، و بخش‌های برش خورده داخلی و بیرونی بر روی مارک و لیبل پلی کربنات ظاهر می‌شود.

مارک و لیبل پلی کربنات

سخن پایانی

استفاده از مارک و لیبل پلی کربنات راهکاریست نوآورانه و کارآمد که دارای دوام بالا و جذابیت است.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد چاپ پلی کربنات، می‌تواند به ارتقاء نشانه‌ی محصولاتتان کمک کند و هویت برند شما را تقویت کند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاوران چاپ پیکسل تماس بگیرید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .