چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات الکترونیک در انواع مدلها

چاپ پلی کربنات الکترونیک و مزایای آن

امروزه ما در دور و اطراف خودمان چاپ پلی کربنات، پنل دستگاه های الکترونیک هم نامیده می شود که این لیبل ها بیشتر روی کیبورد ها و پنل های مختلف دستگاه های صنعتی به کار برده می شود ابتدا در شرکت جنرال الکتریک پلاستیک در سال 1953 توسط دکتر دنیل فاکس ابداع و تولید شد.

این چاپ پلیمری مقاومت بسیار خوبی در برابر آسیب های بیرونی مثل زنگ زدگی، رطوبت و … دارد و از طرفی به عوامل شیمیایی کمترین واکنش را نشان می دهد.

انواع چاپ پلی کربنات الکترونیک بر روی سطوح 

 انواع چاپ پلی کربنات صنعتی دیجیتال، مستقیم، در دستگاههای فلت بد کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد که به اختصار از آنها نام می بریم.

کاملا شفاف یا نیمه شفاف: این نوع تمکن چاپ بر روی سطح شیشه ای و شفاف را به شما می دهد که با کیفیت ترین الگوها و طراحی ها را بر سطوح صاف داشته باشید، مخصوصا در ساخت وسایل دکوراتیو، در و پنجره ها و به طور کلی روی ارتقا برند شما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

چاپ پلی کربنات مات و کدر: از این نوع چاپ پلی کربنات بیشتر در موارد تبلیغاتی( بنرها ) و نمایشگاه ها استفاده می کنند؛ چرا که این موارد به بازتاب نور حساس است و نیاز به یک سطحی دارد که نورانیته نداشته باشد. 

چاپ پلی کربنات الکترونیک

انواع روش های چاپ پلی کربنات الکترونیک

هر کدام از روش های چاپ پلی کربنات ویژگی های خاص خود را دارند. 

چاپ یووی پلی کربنات (UV printing):

چاپ یووی از پیشرفته ترین روش های چاپ است که کیفیت عالی ای همراه با رزولوشن بی نظیری دارد و یکی از مزایای آن خشک شدن سریع جوهر به وسیله ی پرینتر های خاص خود است.

چاپ سیلک پلی کربنات(Silk printing):

چاپ سیلک از سنتی ترین روش استفاده از این چاپ است که کیفیت و دقت بسیار زیادی می طلبد و برای لوگوهای کوچک ، مناسب است. چاپ سیلک چون روی سطوح صاف و تخت مشبکی به وسیله ی اسکاج انجام می شود، به همین علت ضخامت های متفاوتی نیز دارد. 

چاپ فلکسوگرافی:

در این روش با استفاده از صفحات برجسته جوهر را با وسیله ای مانند غلتک انتقال می دهد که روشی مشابه به چاپ سیلک دارد. 

چاپ دیجیتال:

چاپ دیجیتال پلی کربنات، روش نسبتا نوینی برای چاپ پنل به شمار می رود؛ زیرا از پرینتر هایی استفاده می کند که طرح را به صورت مستقیم با وضوح بالا روی پنل می اندازد. این روش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد ( از نظر رنگ و کیفیت) برای نمونه سازی بسیار مناسب است.

چاپ به وسیله پد:

در این روش جوهر را با استفاده از پد سیلیکونی روی سطح پنل ( حتی سطوح ناهموار) منتقل می کند و بیشتر برای چاپ روی کلید ها، سوئیچ ها استفاده می شود.

چاپ انتقال حرارتی:

از این روش برای چاپ بارکد ها، شماره سریال ها و به طور کلی داده ها استفاده می شود. در این روش با استفاده از یک نوار گرم شده ( نوار داغ باعث ذوب شدن جوهر می شود) جوهر را به وسیله انتقال می دهد و به پس دادن رنگ روی وسیله کمک می کند.

انواع ورق های چاپ پلی کربنات الکترونیک

  • پلی کربنات فلت یا صاف
  • پلی کربنات دوجداره یا بیشتر

لیبل های پلی کربنات به دو دسته چسب دار و بدون چسب تقسیم می شوند.

نکته: برای ارسال فایل ها به فروشندگان باید ابتدا آن را به فرمت PSD یا TIFF در بیاورند، تا از کیفیت چاپ بیشتری برخوردار شوند.

از معایب پلی کربنات الکترونیک این چاپ پلی کربنات الکترونیک می توان به :

  • قابلیت خش دار شدن و کدر شدن آن
  • شفافیت کمتر به نسبت شیشه
  • هزینه ی هنگفت خرید آنها اشاره کرد.

مزایای استفاده از چاپ پلی کربنات 

  • استفاده از برچسب های تبلیغاتی برای انتقال اطلاعات برند و محصول شما به مشتریان 
  • استفاده از پنجره های شفاف جهت نمایش محصولات به جذاب ترین شیوه ی ممکن
  • استفاده از تابلوها برای تبلیغات هرچه بیشتر محصولات افراد و شناساندن ویژگی های محصولات
  • این چاپ انعطاف پذیری بالایی دارد و میتوان آن را حالت داد.
  • برای دوام بیشتر چاپ پلی کربنات بهتر از پوشش وارنیش استفاده کرد.

نتیجه گیری

از چاپ پلاستیکی پلی کربنات، حداقل یک مورد در هر وسیله ای استفاده می شود؛ چاپ های پلی کربنات الکترونیک برای مثال در وسیله های الکترونیکی، پنل ها کاربرد بسیاری دارد که سهولت استفاده هر چه بیشتر افراد چاپ می شود. علاوه بر مزایای گفته شده،  از ورق های پلی کربنات بیشتر در فرودگاه ها و مکان های تجاری استفاده می شود؛ چرا که عایق بسیار خوبی هستند.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .