چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی با بهترین قیمت

چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی

چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی در واقع همان استفاده از چاپ پلی کربنات در تجهیزات صنعتی است که کاربرد های متنوع و زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد های آن بپردازیم و هزینه نهایی هر یک را به طور جداگانه بررسی کنیم.

موارد کاربردی در چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی

کاربردی در چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی

پلی کربنات یکی از انواع ترموپلاستیک می باشد که خواص فیزیکی و شیمیایی قابل توجهی دارد. از این رو در تجهیزات صنعتی کاربرد های فراوان دارد که  به بررسی هر کدام می پردازیم.

پنجره و در ها

از آنجا که پلی کربنات مقاوم به ضربه می باشد و همچنین از خاصیت شفافیت بالایی برخوردار است، در نتیجه یکی از کاربردهای چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی تولید و ساخت در و پنجره می باشد.

تجهیزات نورپردازی

از آنجا که پلی کربنات یکی از انواع پلیمر هایی می باشد که به خوبی نور را از خود عبور می دهند و همچنین قابلیت پخش نور را دارند، در نتیجه در تجهیزات نورپردازی به عنوان جایگزین شیشه، از آنها استفاده می شود.

تجهیزات حفاظتی

از آنجا که پلی کربنات در برابر عوامل محیطی خارجی از جمله حرارت، رطوبت و ضربه مقاومت زیادی دارد در نتیجه از کاربردهای چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی، می توان به تولید صفحات محافظی و انواع شیلد ها اشاره کرد.

تجهیزات الکترونیکی

از دیگر خواص مهم و کاربردی پلی کربنات، سبک بودن در عین مقاوم بودن آن است که در نتیجه باعث به کار بردن این مواد، در ساخت صفحات نمایش دستگاه های الکترونیکی می شود.

برای چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی می توان از تکنیک هی چاپ سه بعدی یا روش های دیگری که مناسب پلاستیک ها می باشد استفاده کرد. البته باید توجه داشت در این نوع چاپ ها، تنظیم دما و فشار مناسب بسیار مهم می باشد.

چاپ سه بعدی پلی کربنات در تولید تجهیزات صنعتی

از آنجا که امروزه روش های مدرن و پیشرفته جایگزین روش های قدیمی شده است چاپ سه بعدی پلی کربنات نیز جایگزین چاپ های دو بعدی قدیمی می باشد. در این روش از یک مدل سه بعدی دیجیتال به عنوان ورودی دستگاه استفاده می کنند و سپس با استفاده از مواد پلی کربنات لایه به لایه این مدل شبیه سازی خواهد شد.

حال در ادامه قصد داریم مزایا و کاربرد های چاپ سه بعدی پلی کربنات در تجهیزات صنعتی را بررسی کنیم:

هندسه پیچیده و ساختار های دقیق

یکی از کاربرد های چاپ پلی کربنات این است که برای مهندسان و طراحان این امکان را فراهم می کند که ساختار های پیچیده هندسی و ساختار های دقیق مانند قطعات کانال ها و حفره ها را به راحتی ایجاد کنند.

انبوه سازی و سرعت تولید

برای تولید انبوه و سریع قطعات و تجهیزات صنعتی می توان از دستگاه های مدرن چاپ پلی کربنات استفاده کرد.

مناسب برای تولید دستگاه ها و قطعات تخصصی

تولید دستگاه ها و قطعات تخصصی با پلی کربنات

گاهی اوقات نیاز به قطعات و دستگاه های صنعتی خاص و منحصر به فردی در حوزه های تخصصی مختلفی می باشیم که چاپ سه بعدی پلی کربنات تجهیزات صنعتی، این امکان را به راحتی فراهم می کند.

استفاده از مواد با ویژگی های خاص

از آنجا که پلی کربنات ویژگی های خاصی از جمله مقاومت، شفافیت و خفیف بودن است بنابراین برای چاپ سه بعدی انتخاب بسیار خوبی می باشد. همچنین استفاده از مواد پلی کربنات تقویت شده با فیبر و مواد پرکاربرد دیگر وجود دارد.

کاهش هدر رفت مواد و قابلیت بازیافت

در فرایند چاپ پلی کربنات تنها در ناحیه های لازم مواد مصرفی به کار برده می شود بنابراین در مصرف مواد صرفه جویی می شود.

همچنین مواد پلی کربنات قابل بازیافت می باشد و برای حفظ محیط زیست موثر می شود.

خاصیت الاستیسیته

از دیگر موارد و مزایای چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی می توان به خاصیت الاستیسیته آن می شود. این خاصیت منجر به انعطاف پذیری و شکل گیری اجزای مختلف در دمای ذوب آن ها می باشد.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله از کاربرد ها و خواص چاپ پلی کربنات تجهیزات صنعتی صحبت کردیم. همانطور که میتوان از مقاله نتیجه گیری کلی کرد برای انتخاب چاپ پلی کربنات نیازمند دقت و ارزیابی های ویژه در پروژه ها می باشیم همچنین شرایط کاری و استاندارد های مربوط به هر صنعت را باید در نظر گرفت که در نتیجه قیمت نهایی چاپ پلی کربنات مشخص شود. شما می توانید سفارشات خورد را با کارشناسان چاپ پیکسل در میان بگذارید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .