چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات تخت + با کیفیت + تضمینی همراه شما

پلی کربنات تخت

در سال 1953 رزین پلی کربنات برای اولین بار ساخته شد و در سال 1958 به تولید رسید. همینطور در سال 1968 ورق‌های پلی کربنات تولید و تجاری سازی شدند.پلی کربنات‌ها سفت و سخت ترین ماده شفافی هستند که به جای شیشه می‌تواند گزینه مناسب تری در بخش‌های مختلف ساختمانی باشد. ورق‌های پلی کربنات انواع مختلفی دارد که می‌توان از آن‌ها روی هر نوع سازه و در نزدیکی هر مصالح ساختمانی فراهم کرد و کاربردهای گسترده ای را ایجاد کرد. تنوع رنگ ورق‌های پلی کربنات قابلیت‌هایی همچون سایه پذیری و عبور نور از آن به میزان 35 تا 82 درصد امکان پذیر کرده است. همینطور از نظر طراحی و هماهنگی با سایر رنگ‌های مصالح مختلف برخوردار است.در این مقاله در مورد چاپ پلی کربنات تخت و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

انواع پلی کربنات های تخت

انواع پلی کربنات

  • پلی کربنات تخت
  • طرح سفال
  • چند جداره
  • موج دار
  • رول پلی کربنات
  • ورق‌های طرح دار پلی کربنات

چاپ پلی کربنات تخت

ورق‌های پلی کربنات تخت یا ورق‌های پلی کربنات شفاف از طریق فرایند اکسترودر تولید می‌شوند که امکان UV دار کردن آن در یک و یا دو طرف امکان پذیر است. قطر ورق‌های پلی کربنات بین 1 تا 16 میلی متر در رنگ‌ها و ابعاد مختلف، تولید و عرضه می‌شود.

مشخصات فنی چاپ پلی کربنات تخت

  • امکان جذب آب طبق استاندارد 0.2 (ASTMD_570  درصد در 24 ساعت)
  • شفاف بودن چاپ پلی کربنات تخت طبق استاندارد 89 (ASTMD_1003 درصد می‌باشد.)
  • ضریب شکست چاپ پلی کربنات تخت طبق استاندارد 1.586 (ASTMD_542 می‌باشد.)

ویژگی های چاپ پلی کربنات تخت

  1. امکان قابلیت بازیافت در چاپ پلی کربنات تخت وجود دارد.
  2. دارای سطحی درخشان به همراه نوردهی عالی
  3. دوام بالا در برابر ضربات (250 برابر بیشتر از شیشه مقاومت دارد)
  4. دوام بالا در برابر سرما و گرمای موجود (بین -40 تا +120)
  5. توانایی نصب آسان و حمل و نقل راحت
  6. چاپ پلی کربنات تخت فواید الکتریکی و مکانیکی بالایی دارد.
  7. امکان ذخیره انرژی
  8. امکان نگهداری ساده و همچنین بدون هزینه
  9. نصب آسان و امکان سوراخ کاری و فرز کاری در چاپ پلی کربنات تخت
  10. چاپ پلی کربنات تخت اقتصادی و مقرون به صرفه است.

کاربرد چاپ پلی کربنات تخت

چاپ پلی کربنات تخت کاربردهای فراوانی دارد که ما در این بخش به چند مورد اصلی می‌پردازیم.

  1. استفاده از آن‌ها به عنوان سقف های شفاف
  2. استفاده برای ساخت شیشه‌های قطار و همچنین هواپیما
  3. استفاده در کابین آسانسورها
  4. استفاده به عنوان شیشه‌های ضد گلوله
  5. استفاده در سقف پله‌های هوایی
  6. ساخت داشبورد و متعلقات
  7. استفاده از آن‌ها در تزئینات و پوشش کامپیوترها
  8. استفاده از آن به عنوان در صنعت ساخت هلوگرام
  9. ساخت انواع عینک‌های صنعتی، طبی و همینطور لنزهای چشم
  10. ساخت دیسک های فشرده CD , DVD  ها

مزایای پلی کربنات تخت

  • در تابلوها و نمایشگرها
  • پوشش‌های گلخانه‌ها
  • پوشش استخرها
  • ساختمان سازی
  • پوشش‌هایی برای نورگیری انبارها
  • ماده عایق در قطعات الکتریکی و الکترونیکی
  • استادیوم‌های فضای باز و یا بسته
  • جایگزین شیشه

عملکرد چاپ پلی کربنات تخت (شفاف)

نحوه عملکرد چاپ پلی کربنات تخت به گونه ای است که در فصل تابستان به خصوص در ماه مرداد که هوا به شدت گرم است و خورشید به صورت کاملا عمود می‌تابد، این ورق‌ها با پس فرستادن نور خورشید از گرمایش بیش از انداره محیط جلوگیری می‌کند. همینطور در فصل‌های دیگر نسبت به تابش نور خورشید، میزان عبور نور و گرما تغییر خواهد کرد. طوری که در فصل زمستان نور خورشید به صورت مایل تابیده می‌شود، بیشترین مسیر نور از سطح فوقانی به فضای داخل را دارد. به همین صورت پلی کربنات تخت مثل ورق پلی کربنات دو جداره می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشش سقف گلخانه‌ای باشد.

نحوه نصب ورق ها برای چاپ پلی کربنات تخت

ابتدا باید شرایط محیط را برای نصب آن فراهم کرد. برای مثال باید به آب و هوای محیط دقت کنید و بعد از آن نوع سازه و طراحی مورد نیازتان را مشخص کنید. حال با توجه به ابعاد مورد نظرتان می‌توانید ورق‌های پلی کربنات تخت را سفارش دهید. در نهایت می‌توانید به کمک یک نصاب حرفه ای عملیات نصب ورقه‌ها را کامل کنید. برای نصب ورق‌های پلی کربنات شیشه ای در ابتدا به یک سازه فلزی نیاز داریم که از آن به عنوان زیر بنای کار استفاده می‌شود. حال بعد از آماده سازی سازه فلزی پلی کربنات‌های شیشه ای روی سازه‌ها نصب می‌شود.

کیفیت چاپ پلی کربنات تخت

ورق‌های پلی کربنات تخت به دلیل ویژگی‌های خوبی که دارد از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌کنند. چاپ پلی کربنات تخت مقاومت آن را در برابر ضربه بالا می‌برد. همچنین مقاومت بالایی در برابر شعله ور شدن دارد.

قیمت چاپ پلی کربنات تخت

قیمت چاپ پلی کربنات تخت مانند محصولات وارداتی وابسته به قیمت ارز نمی‌باشد و خوشبختانه نوسان زیادی ندارد و مقرون به صرفه است اما قبل از خرید این محصول باید نکاتی رو توجه کرد.اول اینکه ضخامت این ورق‌ها رابطه مستقیمی با قیمت آن‌ها دارد. به این معنی که هر چقد ضخامت ورق‌های پلی کربنات بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر است.مورد دوم اندازه ورق‌ها است که اکثر اوقات در سایزهای استاندارد (250 در 350) به فروش می‌رسد. این موضوع برای پلی کربنات دوجداره و چند جداره نیز صدق می‌کند.

نحوه چاپ پلی کربنات

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با چاپ پلی کربنات تخت صحبت کردیم. گفتنی است سایر محصولات پلی کربنات تخت دارای برندهای متفاوتی هستند. پس بهتر است که از برند آن کاملا اطمینان داشته باشیم. همچنین برای رفاه حال شما عزیزان و حفاظت در برابر خط و خش از یک محافظ پلاستیکی که روی این ورق‌ها نصب می‌شود، استفاده می‌کنیم. در واقع از چاپ پلی کربنات تخت در صنایعی همچون ساخت و سازهای ساختمانی بسیار استفاده می‌شود. همچنین از آن‌ها به جای شیشه نیز استفاده می‌کنند چون علاوه بر شفافیت بالایی که دارد؛ بسیار در برابر ضربه‌های محکم مقاوم است و اینکه قابلیت بهینه سازی هم دارد و در نهایت مقرون به صرفه است.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .