چاپ پلی کربنات

چاپ پلی‌ کربنات صنعتی در تیراژ بالا

چاپ پلی‌ کربنات صنعتی

پلی کربنات یک محصول با دوام و مقاوم می‌باشد که به سبب ترکیبات منحصر به فردی که دارد؛ از ویژگی‌های خاصی همچون دوام در برابر سایش و خوردگی، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی برخوردار است. پلی کربنات انواع مختلفی دارد و به صورت شفاف، مات و نیمه مات موجود می‌باشد. از مزایای چاپ پلی‌کربنات صنعتی می‌توان به هزینه کمتر، وزن سبک‌تر و مقاومت بالای آن اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با چاپ پلی کربنات، ویژگی‌های چاپ پلی کربنات صنعتی، انواع کاربردها، مزیت‌ها و بسیاری نکات کاربردی دیگر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات یک نوع ماده شفاف و سخت می‌باشد که از آن به عنوان جایگزین مناسب شیشه، در بخش‌های مختلف ساختمانی استفاده می‌شود. جالب است بدانید نخستین بار در سال ۱۸۹۸ یک دانشمند آلمانی پلی کربنات را کشف کرد اما نتوانست هیچ کاربرد تجاری برای آن پیدا کند. اما اکنون با توسعه و گسترش علم و تکنولوژی بسیاری از صنایع مختلف ساختمانی وابسته به متریال کربنی، از پلی کربنات صنعتی در بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی استفاده می‌کنند. پلی کربنات صنعتی مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و به سبب داشتن ساختار کربنی، از دوام و استحکام بالایی برخوردار است.

پلی کربنات صنعتی

ویژگی‌های منحصر به فرد پلی کربنات صنعتی

پلی کربنات یک ماده منحصر به فرد است که به سبب ویژگی‌های خاصی که دارد؛ در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد این ماده شگفت انگیز بپردازیم.

استحکام بالا

یکی از ویژگی‌هایی که پلی کربنات را منحصر به فرد کرده، استحکام بالای آن در برابر ضربه می‌باشد. این ماده قادر است استحکام خود را تا مثبت ۱۴۰ درجه سانتیگراد و منفی ۲۰ درجه سانتیگراد حفظ کند.

سبک بودن

پلی کربنات در مقایسه با شیشه دارای وزن کمتری می‌باشد. بنابراین همین ویژگی سبب شده تا از پلی کربنات برای کاربردهای مختلف استفاده شود. علاوه بر آن، کم وزن بودن پلی کربنات امکان کارایی بیشتر، آسان شدن فرایند نصب و کاهش هزینه‌های کلی حمل و نقل را نیز در بر دارد.

مقاومت شیمیایی بالا

پلی کربنات دارای مقاومت شیمیایی بسیار خوبی در برابر اسیدهای رقیق شده، هیدروکربن‌ها و الکل‌ها از خود نشان می‌دهد.

مقاوم در برابر حرارت

پلی کربنات می‌تواند تا ۱۳۵ درجه سانتیگراد در برابر حرارت پایدار بماند. البته لازم به ذکر است که می‌توان با افزودن مواد بازدارنده شعله، بدون آن که تاثیری بر خواص مواد بگذارد؛ مقاومت پلی کربنات را افزایش داد.

بررسی انواع چاپ پلی کربنات صنعتی

چاپ پلی کربنات صنعتی با توجه به ابعاد و ضخامت‌های مختلف متمایز می‌شود. با توجه به انتخاب رنگ‌های متنوع، چاپ پلی کربنات در دو نوع با پشت نور و بدون پشت نور انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که انتخاب هر کدام از این دو نوع، بستگی به مکان نصب و کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده دارد.

انواع چاپ پلی کربنات صنعتی

کاربرد چاپ پلی کربنات صنعتی

پلی کربنات صتعتی دارای کاربردهای مختلفی می‌باشد و از آن در زمینه‌های متعددی استفاده می‌شود. در ادامه به این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

چاپ پنل دستگاه

یکی از کاربردهای چاپ پلی کربنات صنعتی ، چاپ پنل پلی کربنات دستگاه می‌باشد که از آن برای استفاده در پنل دستگاه‌های صنعتی، مثل تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های دیجیتال الکترونیکی و سایر لوازم خانگی استفاده می‌شود.

ایجاد روکش برجسته

از دیگر کاربردهای چاپ پلی کربنات صنعتی می‌توان به ایجاد روکش برجسته روی کیبورد، صفحه کلیدها و  چاپ لیبل پلی کربنات برای سایر قسمت‌ها اشاره کرد.

استفاده از آن در سطوح مختلف

به طور کلی از پلی کربنات برای چسباندن روی سطح فلز به منظور محافظت در برابر آسیب‌های احتمالی استفاده می‌شود. از چاپ دیجیتال پلی کربنات، می‌توان برای ایجاد روکش روی ال‌سی‌دی انواع دستگاه‌های سنگین استفاده کرد. از دیگر کاربردهای چاپ ورق پلی کربنات می‌توان به تزیین و پوشش کامپیوترها و تزیینات داخلی خودرو اشاره کرد.

بررسی مراحل تولید چاپ پلی کربنات

اولین نکته‌ای که در چاپ پنل دستگاه باید به آن توجه شود؛ پشت نور بودن چاپ می‌باشد. با توجه به آن که پلی‌ کربنات‌های چاپی به عنوان یک پنل دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ نیاز است قسمت‌هایی از چاپ، توانایی عبور نور را داشته باشند و قسمت‌های دیگر به هیچ عنوان نور را از خود عبور ندهند. بنابراین نیاز است که در فایل طراحی شده، قسمت‌های دارای پشت نور و بدون پشت نور مشخص گردد.

نکته قابل ذکر دیگر این است که پلی کربنات‌ها به دو صورت چسب‌دار و بدون چسب تولید می‌شوند. پس از انجام عملیات چاپ می‌توان با استفاده از دستگاه دیجیتال کات و برش لیزر، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف پلی کربنات را برش داد. پس از آن می‌توان پلی کربنات چاپ شده را با چسب دو طرفه، پانچ و گیره نصب کرد.

بررسی نکات قابل توجه در سفارش چاپ پلی کربنات صنعتی

برای سفارش چاپ پلی کربنات صنعتی نیاز است که فایل ارسالی به صورت لایه باز و با فرمت‌های Tiff و PSD باشد. با رعایت این نکته چاپ از کیفیت بالاتری برخوردار می‌شود.

در چاپ پیکسل پس از انجام بررسی‌های مختلف و ادیت‌های مورد نیاز، فایل ثبت سفارش شده و زمان تحویل کار پس از بررسی‌های لازم به مشتری اعلام می‌گردد. پس از آن در نرم‌افزار مورد نیاز، با سرعت و دقت بالایی مراحل پرینت انجام می‌گیرد. لازم است بدانید زمان انجام کار و تحویل آن، بستگی به فایل مشتری از نظر حجم، اندازه، تعداد و محاسبات زمانی چاپ دارد.

لازم است بدانید چاپ پلی کربنات صنعتی اگر به صورت مستقیم صورت گیرد؛ محدودیتی در حداقل ابعاد و تیراژ چاپ به وجود نمی‌آید؛ اما حداکثر عرض، طول و ارتفاع چاپ در آن به ترتیب ۱۳۰ سانتی‌متر، ۲۵۰ سانتی‌متر و ۱۵ سانتی‌متر می‌باشد. نکته قابل توجه دیگر این است که تامین متریال بستر چاپ یا همان پلی کربنات خام، بر عهده مشتری است به این نکته دقت کنید که اگر رنگ متریال بستر چاپ سفید یا روشن نبود؛ نیاز است که پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح متریال چاپ شود.

سفارش چاپ پلی کربنات صنعتی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با چاپ پلی کربنات صنعتی ، کاربردها، ویژگی‌ها و نکات مختلف چاپ آن صحبت کردیم. با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ می‌توان نتیجه گرفت که پلی کربنات می‌تواند یک جایگزین کاملا سالم برای اکثر مواد در نظر گرفته شود و از آنجایی که می‌توان پلی کربنات‌ها را بازیافت کرد؛ این محصول کاملا سازگار با محیط زیست است. مزایای پلی کربنات‌ها به قدری زیاد است که به راحتی می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای شیشه، فلز و سایر متریال‌ها در نظر گرفت.

در رابطه با محاسبه قیمت چاپ پلی‌کربنات صنعتی گفتنی است که قیمت آن بر اساس اندازه کل طرح و چاپ رنگ سفید پس زمینه بر اساس متر مربع انجام می‌گیرد. نیاز است که پیش از ثبت سفارش برچسب پلی کربنات حتما سایز فایل خود را چک کنید و با توجه به نوسانات قیمت در بازار، ضروری است که حتما پیش از ثبت سفارش، قیمت را از کارشناسان فروش استعلام نمایید.

اگر در زمینه ثبت سفارش، چاپ پلی کربنات صنعتی و سایر موارد سوالی هست حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .