چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات پنل فلزی و پلاستیکی فوری

چاپ پلی کربنات فلزی

امروزه چاپ پلی کربنات با توجه به مصارف و کاربردهای فوق العاده آن مورد استقبال بسیاری از صنایع قرار گرفته است. بنابراین انتخاب نوع کیفیت، قیمت و تحویل فوری و به موقع چاپ پلی کربنات برای محصول شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پنل‌های پلی کربنات در اشکال، ظاهر و اندازه و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی در مورد پلی کربنات و کارایی آن بدانید، ادامه توضیحات مختصری را در این زمینه ارائه می‌کنیم.

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات نوعی پلیمر ترموپلاستیک است، رنگ آن تقریبا شفاف و بی رنگ دارای انعطاف پذیری، استحکام بالا مقاوم در برابر اشعه‌ها و حرارت، جذب رطوبت پایین از قابلیت‌های آن می‌باشد. با توجه به این قابلیت‌ها در مصارف کشاورزی، خانگی، پزشکی، صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.مقاومت بالای پلی کربنات در مقایسه با شیشه، مقرون به صرفه بودن آن موجب شده در مصارف مختلفی مورد استفاده قرارگیرد. استفاده از پلی کربنات در پنل‌های فلزی و پلاستیکی باعث می‌شود که در برابر عوامل شیمیایی مقاومت و نفوذ ناپذیری چشم گیری را دارا باشند. گریدهای تجاری مختلفی از آن ماده شیمیایی تولید و عرضه می‌شوند که عمده تفاوت آنها در جرم مولکولی، حضور یا عدم وجود ترکیب پلی هیدروکسیل دوم و افزودنی‌ها است.

ورق های پلی کربنات

چاپ پلی کربنات پنل پلاستیکی در چه مواردی کاربرد دارد؟

چاپ پلی کربنات با پنل پلاستیکی در موارد صنعتی و تولیدی کارایی دارد. در ادامه به نمونه‌هایی از استفاده چاپ پلی کربنات پنل پلاستیکی می‌پردازیم.

  • در صنایع بهداشتی جهت ساخت بطری‌های شفاف برای بسته بندی مواد غذایی
  • در اتومبیل‌ها جهت تزئینات داخلی خودروها
  • سایبان‌ها، طاق‌های بشکه ای، نورگیرها، دیوارهای شفاف و تابلوها
  • در روشنایی‌های LED
  • در سقف گلخانه‌ها

چاپ پلی کربنات پنل پلاستیکی با انواع گوناگونی از ورق‌ها مانند: ورق پلکسی، ورق کریستالی، ورق مولتی استایل، ورق دیفیوزر، ورق پت، ورق هایمپک قابل انجام است. حتما قبل از استفاده و به کاربردن این ورق‌ها با متخصص این زمینه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. توضیحاتی را در مورد برخی از آنها ارائه می‌کنیم.

ورق پلکسی

ورق پلکسی از شفافیت و مقاومت بالایی برخوردار است به دلیل براق بودن و شفاف بودن جایگزین بسیار خوبی برای شیشه است. دارای قابلیت انعطاف پذیری و خم با لیزر و حرارت می‌باشد. انواع آن پلکسی، شفاف و آینه ای، رنگی و واضح است. به دلیل این ویژگی‌ها بسیار در صنایع لوکس و با ظرافت کارایی دارد.

ورق کریستالی

از ورق کریستالی با عنوان طلق شفاف یاد می‌شود. از ورق پلکسی مستحکم تر هست و به لحاظ قیمتی قیمت پایین تری را دارد.

ورق پت

ورق پت نوعی پلی اتلین هست که در نفوذ گاز مقاومت دارد. بیشتر در بسته بندی و بسته بندی‌های نوشابه گازدار که اجازه نمی‌دهد گاز آن خارج شود کاربرد دارد.

ورق دیفیوزر

در این نوع ورق نور بازتاب خوبی دارد و در مصارف تولید لامپ و سقف کاذب از آن استفاده می‌شود.

ورق هایمپک

این ورق نوعی پلی استایرن است ودربرابر ضربه قدرت تحمل بالایی را دارد و بیشتر در صنعت خودرو سازی از آن استفاده می‌شود.

ورق مولتی استایل

در این نوع ورق که بسیار سبک نسبت به سایر ورق‌ها هست نوشتن و حکاکی روی آن انجام می‌شود.

چاپ پلی کربنات پنل فلزی در چه مواردی کارایی دارد؟

اگر به دنبال بهبود رابط کاربری دستگاه خود هستید نیاز به یک لایه محافظ برای تجهیزات خود دارید. ملموس ترین کارایی پنل فلزی پلی کربنات در کیبوردهای با قاب فلزی می‌باشد مثل دستگاه‌های خودپرداز، صفحه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های صنعتی مانند دستگاه پرس و … می‌باشد. پنل پلی کربنات معمولا بیرونی ترین لایه محاظتی دستگاه است که برای مارک گرافیکی یک محصول و به اشتراک گذاری اطلاعات عملیاتی برای محصول با تعریف کنترل‌ها و نمایشگرها استفاده می‌شود. برخی از موارد استفاده از آن را ذکر می‌کنیم:

  • لوازم مصرفی و خانگی
  • کنترل کننده‌های بازی
  • اتوماسیون صنعتی
  • سیستم‌های کنترل دسترسی
  • تجهیزات اندازه گیری
  • انرژی و متر دیجیتال
  • دستگاه‌های پزشکی
  • دفاعی / نظامی
  • اینورترهای UPS و تثبیت کننده ها
  • پنل‌های کنترل ماشین آلات CNC

نتیجه استفاده از چاپ پلی کربنات پنل فلزی و پلاستیکی

ورق‌های پلی کربنات با توجه به استقامتی که دارند در برابر آتش و ضربه مستحکم هستند.با توجه به این که دربرابر ضربه مقاومت دارند به جای شیشه‌های ضد سرقت می‌توانید از آنها استفاده کنید و در استفاده‌های خارجی نیز قابلیت استفاده را دارند فقط ممکن است در اثر نور فرابنفش بعد از گذشت مدت سه سال به بالا کمی تغییر رنگ داشته باشد مثلا کمی کدر شود.اگر بخواهیم کارایی آن را با شیشه مقایسه کنیم دچار خط و خش شدن پنل پلی کربنات فلزی و پلاستیکی بیشتر هست اما روش هایی برای ترمیم و پرداخت آن وجود دارد.

برچسب های پلی کربنات

سخن پایانی

در مبحث خرید ورق پلی کربنات باید در نظر داشته باشید که از یک تولید کننده خوب خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. ورق پلی کربنات در ضخامت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود و هر چقدر ضخامت ورق بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید که استفاده از این ورق‌ها برای شما احتیاج هست پلی کربنات بهترین انتخاب است و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با بهترین قیمت بهترین متریال را خریداری کنید. امیدواریم مطالب ما برای شما مفید واقع شده باشد و بهره لازم را برده باشید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .