چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات چیست؟ + قیمت و کیفیت بی نظیر

چاپ پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات یک پلیمری است که قابلیت‌های زیادی دارد؛ به همین جهت مورد استفاده در مصارف گوناگونی به ویژه صنعت چاپ قرار گرفته است. دلیل استفاده از پلی کربنات درصنعت چاپ، مقاومت و دوام آن در برابر عواملی مانند رطوبت و مواد شیمیایی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با چاپ پلی کربنات و قسمت آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

گفتنی‌های چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات چیست؟ به چاپی گفته می‌شود که بستر و پنل آن، چاپ پلی کربنات است و ابتدا طی فرآیندی این بستر آماده سازی شده و سپس عمل چاپ بر روی آن صورت می‌گیرد. در عمل چاپ بر روی پلی کربنات، الگوها و تصاویر نیز چاپ شده و به گونه‌های مختلفی چاپ روی پلی کربنات انجام می‌گیرد.از چاپ پلی کربنات برای چاپ برچسب‌ها یا لیبل‌های پلی کربنات، درپنل‌های دستگاه‌های سنگین الکترونیکی و مخابراتی، صنایع و لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و پنل کامپیوترها استفاده می‌شود.

انواع چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات به روش‌های مختلفی از جمله چاپ سیلک روی پلی کربنات، صفحه‌ای ، چاپ دیجیتال، چاپ افست و چاپ ترانسفر انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می پردازیم و شما با در نظر گرفتن نیاز خود از این چاپ‌ها می‌توانید بهره ببرید.

چاپ صفحه‌ای

دراین نوع چاپ نمادها و طرح‌های شما که از قبل آماده کردید؛ روی پنل و صفحه پلی کربنات چاپ می‌شود.

چاپ دیجیتال

این نوع چاپ پلی کربنات الکترونیک بیشتر در دیوایس‌های صنعتی کاربرد دارد و در دستگاه فلت بد انجام می‌شود.

چاپ افست

در چاپ به این روش، دقت و کیفیت اهمیت ویژه‌ای دارد. ابتدا طرح‌ها و نمادها روی یک استوانه که از جنس فلز است، چاپ شده و بعد از آن به پنل پلی کربنات انتقال داده می‌شود.

چاپ ترانسفر

دراین مدل چاپ روی یک کاغذ با دقت و کیفیت بالا چاپ شده و بعد از آن با دمای بسیار بالا به پنل پلی کربنات انتقال داده می‌شود.

کاربرد چاپ پلی کربنات

چاپ پلی کربنات چه کاربردی دارد؟

مهم ترین کاربرد پلی کربنات پوشش ال سی دی‌ها و تجهیزات دیجیتالی است که دستگاه‌ها را در برابر گرما و رطوبت محافظت می‌کند پلی کربنات‌ها .به صورت رول و ورق شفاف و نیمه شفاف وجود دارند.در دستگاه‌های تولیدی و صنعتی برای استفاده کاربران از دستگاه‌های مربوطه، پنلی با عنوان راهنما تعبیه می شود که جنس آن پلی کربنات بوده و چاپ روی آن انجام می‌شود.کاربرد دیگر پلی کربنات، برای محافظت از پنلهای ال سی دی در لوازم خانگی است و از آن‌ها در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت می‌کند. پلی کربنات‌ها به دلیل مقاومت بالایی که دارند؛ به جای شیشه در هواپیماهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.از کاربردهای دیگر پلی کربنات، می‌توان به استفاده‌ از آن در صنایع بسته بندی مواد غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، ساخت پلاک‌های صنعتی و تبلیغاتی و … اشاره کرد.

استفاده از پلی کربنات چه معایبی دارد؟

امروزه درصنعت چاپ استفاده از پلی کربنات محبوبیتی خاصی پیدا کرده است. استفاده از آن مزایای زیادی دارد؛ اما درکنار مزایای چشم گیر و فراوان آن معایبی هم نیز به نظر می‌رسد. وقتی پلی کربنات در مدت طولانی در برخورد با نورخورشید قرار می‌گیرد؛ ازخود گرما تولید می‌کند. اما در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان این گرما باعث آتش سوزی نمی‌شود. در طی فرآیند چاپ پلی کربنات دودهایی سمی تولید شده که حتما باید در مکانی با تهویه مناسب انجام گیرد و افرادی که مشکلات تنفسی دارند، از کار کردن در محیط چاپ باید اجتناب کنند.

بررسی قیمت چاپ پلی کربنات

قیمت پلی کربنات به عوامل مختلفی همچون کیفیت، ضخامت، ابعاد و اندازه بستگی دارد. شروع قیمت چاپ پلی کربنات در زمان نگارش این مقاله از450.000 تومان می‌باشد. ورق پلی کربنات قیمتی میانگین با رنج قیمتی300.000 تومان به بالا را دارا است. یکی از عواملی که در انتخاب شما برای چاپ حائز اهمیت است؛ انتخاب برندی است که کار با کیفیت به شما ارائه دهد. با توجه به کاربردی که دارد؛ این مبلغ متغیر هست. به طور مثال اگر نوشته‌ها روی چاپ بیشتر باشد؛ به مراتب مبلغ چاپ نیزافزایش می‌یابد.قیمت برچسب‌های پلی کربنات از  20.000تومان شروع می‌شود. در لیبل‌های پلی کربنات از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که با توجه به نوع چسب مصرفی قیمت نیز متفاوت خواهدبود.با توجه به درخواست شما لیبل‌ها در ابعاد و اندازه‌های متناسب با دستگاه و سفارش شما خواهند بود. بنابراین باید برش‌ها بر اساس سفارش و درخواست شما صورت گیرد و برش نیز قیمت جداگانه ای را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به نوسانات قیمت بازار، بهتر هست برای استعلام قیمت در همان روز اقدام کنید.

برچسب های پلی کربنات

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انواع چاپ پلی کربنات ، کاربرد و قیمت آن صحبت کردیم. در این نوع چاپ، توجه به کیفیت و شفافیت ، دقت در جزییات و ظرافت از مواردی است که کاملا شما را به سمت استفاده از این چاپ ترقیب می‌کند.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاع از قیمت می‌توانید با کارشناسان چاپ پیکسل در ارتباط باشید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .