چاپ پلی کربنات

انواع مدل‌های چاپ برچسب پلی کربنات + فوری

چاپ برچسب پلی کربنات

یکی از مهم‌ترین موادی که در دهه‌های اخیر تولید شده است؛ پلی کربنات می‌باشد. اولین نوع این ماده در حدود ۷۰ سال پیش شناخته شد. از آن زمان به بعد استفاده از پلی کربنات در صنایع مختلف افزایش پیدا کرد. با شناخت پلی کربنات بسیاری از کارفرمایان به فکر طراحی و چاپ برچسب پلی کربنات افتادند و دریافتند که با چاپ پلی کربنات می‌توانند لیبل‌های تبلیغاتی بسیار جذابی را به تولید برسانند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با انواع مدل‌های چاپ برچسب پلی کربنات صحبت کنیم. با چاپ پیکسل همراه باشید.

آشنایی با برچسب پلی کربنات

برچسب یا لیبل‌های پلی کربنات با نام لیبل طلقی شناخته می‌شوند و با توجه به جنس، طرح، رنگ و سایزی که دارند؛ دارای انواع متفاوتی می‌باشند. از لیبل‌های پلی کربنات در مصارف مختلفی استفاده می‌شود. معمولا از این لیبل‌ها جهت هشدار دادن، راهنمای استفاده، نمایش و انتقال اطلاعات در مورد قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. از طرفی در کسب و کارهای مختلف می‌توان از لیبل‌های پلی کربنات به دلیل مقاوم بودن، برای درج لوگو استفاده کرد.

برچسب های پلی کربنات

بررسی مزایا و معایب برچسب پلی کربنات

چاپ برچسب پلی کربنات با توجه به دوام و استحکامی که دارد؛ به یکی از محبوب‌ترین برچسب‌ها در بین متقاضیان تبدیل شده است. از ویژگی‌های کاربردی دیگر این محصول می‌توان به استفاده آن‌ها روی محصولاتی که صفحه نمایش دارند، اشاره کرد. در ادامه به برخی دیگر از مزایای ویژه این محصول اشاره خواهیم کرد.

مزایای برچسب پلی کربنات

  • عدم محدودیت در طرح و رنگ
  • قابلیت چاپ در تعداد دلخواه
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی ضربه و ساییدگی
  • داشتن وزن و حجم پایین
  • نصب راحت و آسان
  • چسبندگی بسیار خوب
  • تولید شده در انواع مات، نیمه مات و براق
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و خاصیت ضد آب بودن
  • مناسب برای برجسته سازی
  • دارا بودن خواص دی الکتریک
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ

معایب برچسب پلی کربنات

لازم است بدانید چاپ برچسب پلی کربنات یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین چاپ‌های برچسب می‌باشد و در صنایع مختلف به خصوص دستگاه‌های سنگین صنعتی و الکترونیکی کاربردهای بسیاری دارد. در کنار مزایای بسیاری که این برچسب‌ها دارا می‌باشند؛ معایب و نقص‌هایی هم وجود دارد که جزو ویژگی‌های این برچسب‌ها می‌باشند. دلیل آن نیز این است که این لیبل‌ها ساخته دست انسان است و نمی‌تواند به طور کلی بی‌نقص باشد.یکی از معایب چاپ برچسب پلی کربنات این است که ممکن است اگر به مدت طولانی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، از خود گرما تولید کند. اما لازم است بدانید که به هیچ عنوان باعث آتش‌سوزی نمی‌شود. ولی به هر حال ممکن است از خود دود تولید کرده و برای کسانی که دچار مشکلات تنفسی هستند مشکلاتی را به وجود آورد.  بنابراین سعی کنید که هیچگاه این لیبل‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

انواع مدل‌های چاپ برچسب پلی کربنات

مدل‌های چاپ برچسب پلی کربنات با برچسب‌های معمولی و کاغذی بسیار تفاوت دارد. اصلی‌ترین روش چاپ برچسب پلی کربنات، چاپ به روش سیلکی می‌‌باشد. در ادامه قصد داریم در رابطه با انواع چاپ برچسب پلی کربنات صحبت کنیم.

روش های چاپ برچسب پلی کربنات

چاپ به روش مستقیم

روش مستقیم برای چاپ پلی ‌کربنات، دارای استحکام بالایی است و در برابر مواد شیمیایی، سایش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. پوشش گرافیکی که روی صفحه پلی کربنات به وجود می‌آید؛ اغلب روی سطح زیرین چاپ می‌شود که به آن معمولا چاپ معکوس می‌گویند. به همین دلیل دوام چاپ‌های معکوس روی پلی کربنات به طور قابل توجهی بیشتر از چاپ‌های سطحی است.

چاپ به روش سیلکی

در این روش چاپ برچسب پلی کربنات طی فرایندی ضد آب شده و دارای مقاومت بالایی در برابر فرسایش می‌باشد. در این روش چاپ سیلک روی پلی کربنات را می‌توان به صورت برجسته نیز چاپ کرد. همانطور که گفته شد روش سیلکی اصلی‌ترین روش چاپ برچسب پلی کربنات می‌باشد.

چاپ به روش دیجیتال

در این روش برچسب‌های چاپ شده هیچگونه مقاومتی در برابر آب یا فرسایش ندارند. چاپ دیجیتال معمولا برای چاپ نمونه‌های پایین انجام می‌شود. با توجه به این که محدودیتی برای تولید تعداد بالاتر هم وجود ندارد، اما میزان سفارش در این روش یک برگه A4 می‌باشد.

مزایای چاپ دیجیتال

  • کوتاه بودن زمان تولید
  • قابلیت چاپ انواع طیف رنگی
  • قابلیت نصب کی پد

معایب چاپ دیجیتال

  • عدم داشتن قابلیت برجسته سازی
  • داشتن کیفیت پایین‌تری نسبت به دو روش قبلی
  • قسمت‌هایی که نیاز به شفاف سازی دارند مات هستند.
  • مدار مورد استفاده در این روش عمر محدودی داشته و مسی است.

چاپ به روش نمونه زنی

از این روش برای چاپ برچسب‌های پلی کربنات نمونه استفاده می‌شود و مقاومتی در برابر آب و سایش ندارد. از طرفی می‌توان این گونه در نظر گرفت که چاپ دیجیتال برچسب پلی کربنات صرفا جهت نمونه زنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

قیمت چاپ برچسب پلی کربنات به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه چاپ به موارد مختلفی بستگی دارد و با توجه به شرایطی ممکن است هزینه آن دستخوش تغییراتی شود. یکی از مواردی که ممکن است در قیمت این برچسب‌ها تاثیرگذار باشد، ابعاد آن است. مورد دیگر تعداد سفارش شما می‌باشد. مواد اولیه نیز می‌تواند در قیمت چاپ برچسب‌ پلی کربنات تاثیرگذار باشد؛ چراکه مواد مورد استفاده در این لیبل‌ها، پلی کربنات است و ممکن است قیمت این ورق‌ها دستخوش تغییراتی شده و هزینه چاپ را تغییر دهد.نوع برش و شکل ظاهری لیبل نیز در چاپ پلی کربنات قیمت تاثیرگذار است. از دیگر مواردی که در قیمت چاپ برچسب پلی کربنات اثرگذار هستند؛ می‌توان به نوع کاربرد، طرح مورد نظر، نوع چسب مورد استفاده شده و برند تولیدی اشاره کرد. بنابراین جهت اطلاع از قیمت دقیق چاپ برچسب پلی کربنات حتما سفارش خود را به طور دقیق بیان کنید و موارد گفته شده را در نظر بگیرید تا کارشناسان مجموعه بتوانند به شما قیمت دقیق سفارش را اعلام کنند.

برچسب های پلی کربنات

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با چاپ برچسب پلی‌ کربنات، قیمت و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. مدت زمان تحویل سفارش برچسب پلی کربنات به صورت استاندارد بین ۷ تا ۱۰ روز کاری می‌باشد. البته گفتنی است که تحویل سفارش برای مراکز پزشکی و شرکت‌های خودروسازی دارای اولویت است. تولید لیبل های پلی کربنات دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف لوازم خانگی می‌باشند.از مهمترین کاربردهای آن می‌توان به استفاده در کارگاه‌ها و پنل پلی کربنات دستگاه‌های سنگین الکترونیکی و مخابرات اشاره کرد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال یا نظری دارید؛ حتما در بخش دیدگاه آن را با چاپ پیکسل به اشتراک بگذارید.

اخرین مقالات

ارسال و آپلود فایل

چاپ پیکسل مصمم است با استفاده از بهترین متریال و با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا همواره پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد . این مجموعه با بکارگیری پرسنل با تجربه در زمینه طراحی و تولید لیبل های پلی کربنات ممبرین سوئیچ آماده ارائه خدمات به شرکت ها و کارخانجات تولیدی محصولات الکترونیکی در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت میباشد .